A Magento története röviden

A Magento története röviden
Míg a korábbi Magento 1-es változat főként a kis és közepes cégeket célozta, a majd 20 év fejlesztési és tapasztalat alapján, a jelenleg elérhető Magento 2 rendszer főként a közepes és nagy cégek számára jelent megoldást.

A Magento rendszerben minden megvan ami ezen cégek igényeit kiszolgálja. Bonyolult rendszer révén tapasztalt fejlesztői gárdát igényel a testreszabása, saját modulokkal való kiegészítése ezért kezdő vállalkozásoknak csak bizonyos esetben javasolt ezzel a motorral kezdeniük az online kereskedelmet. A Magento 2 rendszer fejlesztési és üzemeltetési költsége sokkal magasabb mint egy bérelhető vagy akár egy WooCommerce webáruházé, ezért indulás előtt ezzel nem árt tisztában lenni.

A Magento egy nyílt forráskódú rendszer, ami azt is jelenti, hogy az egyéni fejlesztése tapasztalt szakember gárda számára lehetséges.

A Magento webáruház rövid története

A Magentot a Varien cég fejlesztette. Az első változat 2008 márciusában jelent meg. Az eBay 49%-os tulajdoni részesedést szerzett a cégben 2011 februárjában, hogy aztán pár hónappal később a teljes céget felvásárolja és az új, X.Commerce projektje alá rendelje.

2015-ben az eBay eladta a Magentot a Permire Befektetési Társaságnak, akik a Magento Inc. név alatt fejlesztették tovább a Magento Community Edition és az Magento Enterprise Edition változatát. Ez a változat volt a Magento 1-es megoldás, azonban az idő múlásával a technológiák fejlődésével elkészült a Magento 2.0-ás változata, amelyet jelenleg is használunk. Aztán 2018 nyarán az Adobe felvásárolta a teljes rendszert. A Magento az Adobe számára remek e-commerce platform, míg a Magento számára az Adobe által biztosítva van a folyamatos fejlődés ugyanis vállalati szintű fejlesztői gárda áll már mögötte.

A Magento népszerűsége a az évek során megállíthatatlanul nőtt attól függetlenül ki volt épp a tulajdonosa. 2015-ben bemutatták a Magento 2.0 béta verzióját, majd 2016-ban megjelent a Luma sablon, elindult a Magento Marketplace és elérhetővé vált a Magento CE2.1 és a EE2.1 verzió. Ezen időszak alatt az amerikai kis- és középvállalkozások jelentős része már ezzel a webáruház motorral értékesített az online térben. A márka 10. születésnapját a Magento Commerce 2.2-es verzióval ünnepelte, azóta sorra jönnek ki az újabb változatok, nagyjából félévenként megjelenik egy frissebb változat, amely az előző verziók biztonsági frissítéseit s egyes esetekben új megoldásokat is magukban foglalnak.

A világon jelenleg 200 000 feletti webáruház használ már Magento 2 motort, köztük számos világmárka is.

A Magento webáruház motorok előnyei

Majdnem 2 évtizedes múltja során a Magento gyakori választás közép és nagyvállalati környezetben. Bevezetésével egy olyan sokrétű megoldásokat kínáló webáruház motorra helyezheted webáruházadat, amely megfelel a legkomolyabb elvárásoknak is és rendre megfelelő minősítést kap a multinacionális cégek kódminőségi, biztonsági és funkcionális auditjain.

A Magento nyílt-forráskódú, azaz ingyenesen elérhető, szabadon felhasználható és bárki által továbbfejleszthető megoldást jelent. Továbbfejlesztése és a technológia ismerete nincsen egyetlen fejlesztő céghez kötve, a megrendelő bármikor válthat.

A Magento rengeteg előre elkészített funkcióval rendelkezik, amelyekhez foghatót csak több millió forintos fejlesztési költségekkel lehetne egyedileg lefejleszteni azzal a hátránnyal, hogy ebben az esetben hiányzik mögüle az a tapasztalat ami a Magento 2 mögött az évek során már felgyülemlett. Moduláris felépítéssel rendelkezik, így, ha a Magento alapfunkcióin túlmutató igény merül fel, akkor az is megoldható egyedileg fejlesztett vagy vásárolt modulok implementációjával, testreszabásával.

Ha komoly akár több országban, több nyelven több devizával működő webáruház rendszert szeretnél üzemeltetni egy admin felülettel, akkor remek megoldás lehet számodra a Magento 2. Mivel nagy fejlesztő bázis van mögötte, megbízható vállalttal, folyamatos a frissítése támogatása az alaprendszernek. Moduláris felépítése és a nyíltforráskódú megoldás miatt webáruházad nincs egy fejlesztő céghez sem kötve, elvileg szabadon mozgatható és bárki által fejleszthető rendszert kapsz. Nagy nemzetközi fejlesztői bázissal rendelkezik, így a legújabb trendeknek megfelelően fejlesztik az alaprendszert és jelennek meg hozzá folyamatosan frissítéseket. Mindemellett rengeteg olyan cég van, aki az alapfunkciók mellett modulokat gyárt hozzá, amellyel Magento 2 webáruházadat tovább specializálhatod saját igényeid alapján.

Mikor lehet ideális választás számodra a Magento 2 webshop motor?

  • ha ezres vagy tízezres nagyságrendű termék portfólióval rendelkezel

  • ha szeretnél, utánvétes, utalásos, PayPal fizetést induláskor vagy egyéb online fizetési módot szeretnél elérhetővé tenni,

  • ha webáruházadat ERP, ügyviteli (Symboltech) vagy Készletkezelő rendszerrel akarod integrálni

  • ha fontos számodra a nagy nemzetközi rendszerekkel való kapcsolódási lehetőség (pl. Google Ads, Facebook, MailChimp, Barion, SimplePay, Revolut).

Jó ha tudod, nem kell a nulláról felépítened egy olyan webáruház motort, amely több ezer vagy tízezer termék értékesítésére képes egyetlen egy admin felülettel és rengeteg integrációs lehetőséggel, alaprendszeren vagy kiegészítő modulokon keresztül.